Probleem on selles,kuidas kõigepealt julgeda oma tööd sõpradele näidata, seejärel välja kannatada nende arvamus, ja lõpuks, mis kõige tähtsam, kas nende hinnanguga nõustuda või mitte, ja mõtelda välja, mida edasi teha. (James Fenton)

teisipäev, oktoober 28, 2008

Subjektivism vs objektivism

Ma üritan hakata oma laokil mõtteid kokku korjama, ehk saan oma hajameelsusest lahti - unustamine on sel nädalal eriti populaarne.
Igatahes, täna oli juttu objektiivsusest - igati nõus sellega, et tuleb olla võimalikult objektiivne, aga mida aeg edasi, seda vähem on see võimalik. Ma ei viitsinud vaielda, aga mulle siiski tundub, et objektiivsust ei olegi enam olemas. Kuidas ma saan kirjutada näiteks objektiivset teadustööd kui ma pean välja valima teoreetikud, keda ma tsiteerin või vähemasti kelle teooriatest ma lähtun - selgelt subjektiivne valik ja seega ei ole ka kirjutatav töö mingit moodi objektiivne, isegi kui ma üritaks enda emotsioonid täiesti eemal hoida (mis on võimatu).
Ma olen vist miljon korda maininud, et ma ei salli sõna "kohustuslik", eriti kui see asub näiteks kirjanduse ees ja muudab mõne hea raamatu tohutult vastumeelseks. Sellega ma üritan viidata Bourdieu tähelepanekule, et isiklikku maitset inimestel enam peaaegu ei ole, see on taandatud. Näiteks kohustusliku kirjanduse puhul me arvame, et see on justkui äärmiselt objektiivselt koostatud nimekiri ja peame seal nimekirjas olevaid teoseid väärtuslikeks, keegi isegi ei kahtle nende väärtuses (või ei julge kahelda), sest vastasel juhul neid ju koolis ei õpetataks. Ühesõnaga, sulle öeldakse ette, mis on väärtuslik, ja su isiklik maitse ei loe mitte midagi - kehtestatakse mingisugune tõde, mis lõppkokkuvõttes on subjektiivne, ent sellele omistatakse objektiivne väärtus. Nii tekkivadki tõed ja kõik meie ümber toimuv üritab panna meid ühte moodi mõtlema - haridus, kirjandus, kirik, keel jms, eriti muidugi massimeedia. Ei ole siin mingit postmodernistlikku tõdede paljusust, peata kanad hoopis.

enne
siit maailmast lahkumist

süüta kõik tuled
(Leonhard Lapin)

Sildid: ,

5 Comments:

Blogger LiizaKazz said...

ja siis satud kuhugi hoopis teistsugusesse seltskonda ja avastad

kurat, asjad ei olegi nii nagu TL või PV või AM rääkisid.

Imelik.

Minu meelest lõpuks peaks nii palju lugema, et enam vähem jõuaks järeldusele, et enda maitse ikkagist loeb päris palju.

29 oktoober, 2008 20:20

 
Blogger Annika said...

Mhmh, aga nii palju ei jõua vist kunagi loetud :D Isegi raamatupoes raamatut valides on ühed raamatud paremal positsioonil kui teised... Muide, suuuuuuur aitäh sulle "Poeetika" eest :)

29 oktoober, 2008 20:34

 
Blogger LiizaKazz said...

aga palun :D
ole siis edaspidigi mu hea klient :D

31 oktoober, 2008 13:19

 
Blogger 柯云 said...

2015-12-24keyun
chanel handbags
uggs outlet
uggs for chea
ugg boots
nfl jerseys
kids lebron shoes
michael kors handbags
canada goose jackets
oakley sunglasses wholesale
ugg australia outlet
coach factory outlet
louis vuitton handbags
ray-ban sunglasses
pandora charms
oakley sunglasses
coach outlet
christian louboutin shoes
the north face jackets
nike air max uk
louis vuitton outlet
coach outlet store online
oakley outlet
north face
louis vuitton purses
jordan 11s
michael kors outlet clearance
north face jackets
ray ban outlet
air max 95
mulberry uk
canada goose outlet
hollister
coach outlet store online
fit flops
cheap uggs<
coach factory outlet online
michael kors outlet
uggs outlet
marc jacobs outlet
ralph lauren outlet

24 detsember, 2015 05:40

 
Blogger Unknown said...

www0611
coach outlet
nike blazer pas cher
carrera sunglasses
stussy clothing
pandora outlet
jordan shoes
coach outlet store online
adidas crazy
ugg outlet
jerseys from china

11 juuni, 2018 06:26

 

Postita kommentaar

<< Home