Probleem on selles,kuidas kõigepealt julgeda oma tööd sõpradele näidata, seejärel välja kannatada nende arvamus, ja lõpuks, mis kõige tähtsam, kas nende hinnanguga nõustuda või mitte, ja mõtelda välja, mida edasi teha. (James Fenton)

kolmapäev, juuni 21, 2006

Loetud raamatud

Tuli meelde, et ma olen vahepeal (peale viiendat aprilli) mõne raamatu ka ikka läbi lugenud. Pean tunnistama, et põhiliselt on need koolis kohustuslikus korras loetud raamatud, sest vabatahtlikuks lugemiseks oli küll sel poolaastal väga vähe aega - aasta läbi 3 päeva nädalas koolis ja 3 päeva nädalas tööl ja ühe vaba päevaga lihtsalt ei jõua palju ära teha.
  • A. France "Crainquebille" - novell, mis räägib seaduse tobedustest. Mees pannakse vangi, sest väidetavalt ta ütles kordnikule halvasti. Kui ta vangist välja saab, siis on ta elu põhimõtteliselt läbi, sest keegi ei usalda teda enam. Ta hakkab jooma ja vajub aina sügavamale põhja. Siis tuleb tal mõte, et vanglas oli nii hea, et tahaks jälle sinna sooja ja sööma. Ta läheb kordniku juurde, ütleb need samad sõnad, aga too ei tee väljagi. Ja küsimuse peale, et miks ta meest vangi ei pane, vastab kordnik, et kui ta igaühe, kes nii ütleb, vangi paneks, mis siis ühiskonnast saaks?
  • Madis Kõiv "Tagasitulek isa juurde" - näidend, meeletult segane näidend. Ausalt öeldes, mulle üldse ei meeldi näidendeid lugeda ja võib-olla tõesti on see tükk ka teatris vaadates parem, aga lugeda oli küll jõhker. Poeg oli vanem kui isa ja sündmused vaheldusid ka nii, et ei saanud aru, kas see toimus olevikus, minevikus või tulevikus. Tegelikult lõpuks hakkasin ma isegi midagi mõikama, aga see oli jälle üks selline kirjatükk, mis pani mind tundma ennast ääretult lollina, sest ma ei saanud aru.
  • Johan Huizing "Mängiv inimene" - sellest, kuidas inimesed mängivad elu ja elamist.
  • Paul Kuusberg "Südasuvel" - Romaan, mis räägib rahvuslikest lõhedest ja kõigest sellest kammist mis praegu pronkssõduri juures toimub. Väga õige aeg oli seda praegu lugeda, viskas kuidagi pildi selgemaks nendest asjadest. Romaan, mis näitab sõda põhiliselt läbi punase Eesti noore, aga mis kujutab ka metsavendi.
  • B. Kangro "Jäälätted" - ei meeldinud, imal jama. 5 või rohkemgi poissi, kes ajavad taga ühte tüdrukud, kellel nende kõigiga mingi salajane suhe on. Tüdruk jääb lõpuks rasedaks, kaotab lapse ja siis uputab ennast järve.
  • Arvo Valton Vallikivi "Taltsutatud lammas" - novellid või lühijutud. Naljakad, segased, arusaadavad ja imelikud...

2 Comments:

Blogger tonujyr said...

Nii, noor daam! Sa pidid mulle millalgi midagi mu novellide kohta ütlema. See oli nii umbes aasta eest...

22 juuni, 2006 00:28

 
Blogger Annika said...

Noor daam vabandab väga ja ütleb, et su novellid meeldivad mulle väga ja nad on mul arvutis eraldi kausta all ja ma umbes kuu aega tagasi lugesin neid jälle, aga praegu võtab küll punastama. Palun käi mulle rohkem nende asjadega peale, siis ma ütlen nende kohta ehk midagi targemat ka kui et lihtsalt meeldib ;) Vabandan ja punastan :)

22 juuni, 2006 00:56

 

Postita kommentaar

<< Home