Probleem on selles,kuidas kõigepealt julgeda oma tööd sõpradele näidata, seejärel välja kannatada nende arvamus, ja lõpuks, mis kõige tähtsam, kas nende hinnanguga nõustuda või mitte, ja mõtelda välja, mida edasi teha. (James Fenton)

reede, veebruar 16, 2007

Segased asjad

Ma poleks osanud unes ka näha, et maja projekteerimine võib nii keeruline olla, mis siis veel ehitamisest saab :S Täna nimelt saime arhitektiga kokku ja kõik meie senised plaanid keerati peapeale, sest meie pisike (ausõna väike) maja ei mahu ehitustsooni ära. Nojah, ja teine projekt, mille me välja valisime, ei sobi ehitusnõuetega, sest seal peavad mingid kindlad katusekalded olema. No ja nüüd me siis nuputame mingit L-kujulist maja välja ja no võimatu. VÕIMATU! Ma tahtsin väikest ja väga lihtsat maja, nüüd tuleb mingi mõttetute labürintidega junts.

Ja eilne kirjandusliku toimetamise loeng ajas mind veel rohkem segadusse kui ma senini olen olnud. Vanasti olevat asi nii käinud, et toimetaja toimetas teksti ära, siis istus autoriga koos maha ja nad arutasid kõik vead ja parandused läbi. Mitte nii nagu praegu, et heal juhul paar tundi räägivad omavahel, vaid vaidlesid ja möllasid ühe romaani kallal võib-olla kuid. Aga - kui palju oli siis selles romaanis lõpuks autorit ja kui palju toimetajat? Selles mõttes saan ma täiesti aru, et toimetaja peaks parandama ainult kirjavigu ja kui lause ikka tõsiselt halvasti on üles ehitatud, siis ka sõnastust, aga stiili ja muud asjad peaks jätma samaks. Siin on aga jälle üks suur AGA. Kui toimetaja saab parandamiseks mingi tõelise käkerdise, ja ta jätab lausestuse ja stiili parandamata, siis saab toimetaja ju täiega mööda päid ja jalgu (öeldakse vist nii?) - tihti ei ole mitte autor kehv, vaid toimetaja on jätnud oma töö tegemata (kuigi tegelikult on ju ikka vastupidi). No ja ma pean nüüd aru saama, mida ma tegema pean eksole. Veel hullem segadus kui enne. Paar selleteemalist artiklit loen ka lähipäevil läbi, eks siis näis, kas saan targemaks.

Igatahes on praegu suurte segaduste aeg, mitte just eriti hea aeg. Ja selle pärast olen ka õnnetu, et võib-olla jääb homne puiestee kontsert minu jaoks ära, nuuks.

PS. Vabandan segaste lausete pärast, täielik segadus ikkagi.

Sildid: