Probleem on selles,kuidas kõigepealt julgeda oma tööd sõpradele näidata, seejärel välja kannatada nende arvamus, ja lõpuks, mis kõige tähtsam, kas nende hinnanguga nõustuda või mitte, ja mõtelda välja, mida edasi teha. (James Fenton)

esmaspäev, veebruar 04, 2008

KEVADsemester

Porisele sügissemestrile võib nüüd punkti panna ja ilusa KEVADsemestri alustatuks kuulutada. Tegelikult see sügissemester nii kole ei olnudki. Oma blogi sirvides panin tähele, et bakalaureuses ma pidevalt kirusin igasuguste kooliasjade pärast, aga nüüd magistris peaaegu et mitte. Mis on ka üsna loogiline, sest ma õpin nüüd TÄPSELT seda asja, mida ma tahan ja mis huvi pakub. Kõik oli eelmisel semestril põnev, aga bakalaureusega võrreldes ka metsikult (loe METSIKULT!!!) raskem (tegelikult ei ole raske vist päris õige sõna, mahukam ja iseseisvat tööd ja uurimist nõudev pigem). Kuigi mul on väga keeruline nt lähedastele selgeks teha, et koolis on jubedalt raske, sest ma suutsin eksamid nii hästi ära teha, et ma ise ka ei usu, et need on minu hinded. See oli lihtsalt juhuste ja õnne kokkulangemine ma arvan. Ja üleüldse olen ma arvamusel, et hinded ei näita mitte midagi tegelikult, sest nt esseede hindamine ei saa kuidagi olla täiesti objektiivne.
KEVADsemester tõotab tulla veel raskem, ained on tohutult teoreetilised ja metsikult lugemist on ka (üsna loogiline arvestades seda, et erialaks on kirjandusteadus eksole). Õppejõud ise ka hirmutavad, et me võimalikult vähe aineid võtaksime, aga mul on hoopis 2 ainet rohkem kui eelmisel poolaastal :S. Lisaks sellele on mulle veel pakutud esinemisvõimalust kahel konverentsil, millest ühe ma ilmselt ütlen ära, sest kuu ajaga midagi teaduslikku ilmselt kokku ei kirjuta. Ja üleüldse olen ma väga halb esineja, aga kogemusi on ju kuskilt vaja ja sidudes teise konverentsiteema oma magistritööga, siis võtsin teise pakkumise vastu (kuigi selle pisasja peaks vist ära mainima, et magistritöö teemat mul tegelikult veel pole :S). Ja sellele magistritööle, mis ideepoolest peaks juba valmima, aga aju on muudest ainetestki nagu tühjakspigistatud sidrun, on juba 3 potentsiaalset juhendajat, kes kõik on ennast välja pakkunud, aga kõik seisab minu ideevaeguse taga.
Igatahes olen väga rahul oma erialavalikuga, aga agasid on palju, aga nendest ei viitsi kirjutada. Niigi pikalt juba kirjutanud täna. Tegelikult on igasugune kirjutamine soiku jäänud - blogi kirjutamine, isiklikud kirjavahetused ja ilukirjanduslik kirjutamine - lihtsalt detsembri ja jaanuari jooksul oli nii palju esseede ja analüüside kirjutamist, et peale nende ei tahtnud enam klaviatuuri katsudagi.

KEVADsemestri loengud:
Erikursus hermeneutikast ja retseptsiooniteooriast (Ave Mattheus)
Tänapäeva eesti kirjandus (Piret Viires)
Teoreetiline seminar I (Ave Mattheus)
Erikursus maailmakirjandusest (Ave Mattheus)
Kirjandusteose analüüs (Toomas Liiv ja Anneli Mihkelev)
Erikursus proosast (Jaanus Vaiksoo)
Erikursus modernsusest ja postmodernsusest (Piret Viires)
Kvalitatiivsed ja kvantitatiivsed uurimismeetodid (Martin Ehala)
Diskursuseanalüüs (Katrin Aava)

Sildid: