Probleem on selles,kuidas kõigepealt julgeda oma tööd sõpradele näidata, seejärel välja kannatada nende arvamus, ja lõpuks, mis kõige tähtsam, kas nende hinnanguga nõustuda või mitte, ja mõtelda välja, mida edasi teha. (James Fenton)

laupäev, veebruar 24, 2007

Hälin ja raev

Kas te olete lugenud raamatut, mis ajab teid tõsiselt närvi (see vist ei ole tegelikult õige sõna). Mitte vihaseks, vaid rahutuks ja ärevaks ja ... no ei oska kirjeldada. Virgina Woolfi "Tuletorni juurde" näiteks suutis minus alguses selliseid tundeid tekitada, aga kui raamatu läbi lugesin, siis võin julgelt öelda, et see on üks mu lemmikutest. Nüüd siis Faulkneri "Hälin ja raev", see on lihtsalt jõhker. See on kirjutatud nii lihtsate lausetega kui vähegi annab, aga raamat on nii segane, tegevusi toimub vähe, aga kõik on niiii segane, vestlused toimuvad lihtlausetega, aga kõik on niii segane. Ma ei suuda üle 20 lehekülje järjest seda raamatut lugeda, vastasel juhul ma läheks vist hulluks. See tekitab nii palju segadust, segaseid tundeid ja seda lugedes peab nii palju mõtlema, huhh.
Mõned nopped Enn Soosaare kirjutatud järelsõnast: Pealiskaudsel lugemisel võib romaani algus üsnagi kaootilise mulje jätta (just). Quentini mõte liigub närviliselt kiiresti, kujutlused, uiud ja mälestused sähvatavad ta teadvusest läbi, tihti üksteisega kokku sulades. Ta mõtleb abstraktsioonide ja sümbolite abil, kannatab tugevate luulude all (jõhkralt segadust tekitavate mõtetega tüüp). Romaanis leidub arvukalt kujundeid ja sümboleid, mis otsestest füüsilistest või psühholoogilistest realiteetidest kasvavad dimensioone lisavateks üldistusteks. William Faulknerit pole kerge lugeda. Ent enesepingutus tasub kuhjaga. Faulkner nõuab lugejalt intensiivset osavõttu loominguprotsessist, ühtlasi võimalusi pakkudes tõlgendamiseks. Ja just see elav, osalev kaasaelamine, mida Faulkner nõuab, tohikski teha "Hälina ja raevu" lugemise virgutavaks, põnevaks ning pingutust tasuvaks elamuseks.
Ma tõesti loodan, et kui ma sellega kunagi lõpuni jõuan, siis ma leian, et enesepingutus tasus ennast ära.

Thomas Mann "Surm Veneetsias"
Novellikogu. Läbivaks teemaks on kunst ja kunstnike (kunstnik = ka kirjanik) elu, mõtted jms. Niminovell tekitas õõvastavaid tundeid. Jah, see on hästi kirjutatud, aga kui vana mees armub samast soost lapsesse, siis tänapäeval kutsutakse seda pedofiiliaks ja seda on vastik lugeda, ükskõik kui hästi see ka kirjutatud ei ole. "Seadus" oli ka minu jaoks segane, sest mu piibli tundmise taust jäi siinkohal väga nõrgaks ja ma arvan, et selle tõttu jäid mulle paljud asjad arusaamatuks ja segaseks. "Tonio Kröger" - autobiograafiline jutustus, meeldis kõige rohkem - väga palju mõtisklusi kirjanikuks olemise üle. Arutlused, et mida tähendab üks kirjandusteos kirjanikule endale, kuidas kirjanikesse suhtutakse jne.

Sildid:

4 Comments:

Anonymous Anonüümne said...

Virgina Woolfi "Tuletorni juurde" on... Ma ei suuda Teda lugeda, häbi on.

Ma ei tea kas see kommentaar nüüd ei kordund..

Teised on suvaline, vanameeste jura kes on ka elus justkui midagi teada saanud

26 veebruar, 2007 21:04

 
Blogger Annika said...

Mul praegu paar tuttavat loevad minu õhutusel Woolfi ja kiruvad ennast seaks :P. Ma mäletan, et kui ma hakkasin "Tuletorni juurde" lugema, siis ma olin nii närvis, et mul hakkas süda lausa lugedes puperdama, ma mõtlesin, et kes küll sellist s*tta kirjutab, aga mingi hetkeni lugedes haakus mõte Woolfi omaga täielikult ja see raamat tundus suurepärane. Kuigi jah, viimane peatükk väsis ära, aga üldmulje jäi ikkagi väga hea.

26 veebruar, 2007 21:55

 
Blogger 柯云 said...

2015-12-24keyun
chanel handbags
uggs outlet
uggs for chea
ugg boots
nfl jerseys
kids lebron shoes
michael kors handbags
canada goose jackets
oakley sunglasses wholesale
ugg australia outlet
coach factory outlet
louis vuitton handbags
ray-ban sunglasses
pandora charms
oakley sunglasses
coach outlet
christian louboutin shoes
the north face jackets
nike air max uk
louis vuitton outlet
coach outlet store online
oakley outlet
north face
louis vuitton purses
jordan 11s
michael kors outlet clearance
north face jackets
ray ban outlet
air max 95
mulberry uk
canada goose outlet
hollister
coach outlet store online
fit flops
cheap uggs<
coach factory outlet online
michael kors outlet
uggs outlet
marc jacobs outlet
ralph lauren outlet

24 detsember, 2015 05:40

 
Blogger Unknown said...

www0611
coach outlet
nike blazer pas cher
carrera sunglasses
stussy clothing
pandora outlet
jordan shoes
coach outlet store online
adidas crazy
ugg outlet
jerseys from china

11 juuni, 2018 06:27

 

Postita kommentaar

<< Home