Probleem on selles,kuidas kõigepealt julgeda oma tööd sõpradele näidata, seejärel välja kannatada nende arvamus, ja lõpuks, mis kõige tähtsam, kas nende hinnanguga nõustuda või mitte, ja mõtelda välja, mida edasi teha. (James Fenton)

neljapäev, oktoober 12, 2006

Koolipaanika

Ümberringi on tekkimas masendav paanika ja selles on süüdi kool, kool ja veelkord kool. Kurskakaaslastega ei räägi enam millestki muust kui ainult sellest kui kaugel keegi oma lõputööga on ja kuidas ta täpselt teeb ja mida täpselt uurib jne jne.
Hirmujudinad jooksevad üle selja kui mõtlen, et esimene ettekanne oma tööst tuleb teha juba 25-ndal oktoobril. Ma pole ju veel alustanudki, no tegelikult natuke ikka olen midagi teinud, aga reaalselt mu tööd veel ei eksisteeri ühegi lehekülje näol. Mul pole veel õrna aimu ka ülesehitusest ja sellest, kuhu ma täpselt selle tööga välja tahan jõuda. Täna ostsin raamatu "Uuri ja kirjuta", see on päris asjalik tegelikult, saab veidi ideid.
Teine tähtaeg on juba detsembri alguses ja selleks ajaks peab töö täiesti valmis olema. Appi, see on juba pooleteist kuu pärast... Kõige rohkem käib närvidele see, et õppejõud ei mõtle üldse sellele, et me peame tööd kirjutama, kõik kuhjavad mingeid referaate ja ettekandeid ja retsenseerimisi kah veel. Ja siis detsembri keskpaigas see kaitsmine, no kuidas saab olla võimalik kaitsmiseks ette valmistuda kui samal ajal toimuvad loengud?
No ja siis peab veel juurdlema selle üle, et kõike selle esimese kaitsmise ajaks ära ei ütleks, sest see n-ö õige lõputöö ehk bakalaureusetöö tuleb kaitsta mai lõpus ja hea oleks kui see toimuks sama töö põhjal, mis detsembriski, aga selleks ongi vajalik see, et detsembris veel kõike ära ei ütleks, et mingi hea point või mõte jääks ka maisse (Lause nagu Tammsaarel :D).
Sain jälle oma virisemised virisetud nüüd. Tööl on praegu meeletult igavad ajad ja siin saaks iga päev õppida ja oma tööd teha, aga ma olen kord juba selline kummaline tüüp, et ma tööl lihtsalt igavlen, siis kodus kirun ennast, et miks ma ei teinud midagi ja siis kui tähtaeg läheneb, siis lülitan ennast muudest asjadest välja ja rabelen ööd ja päevad. Tahaksin sel korral teistmoodi, aga... Sel nädalal pean oma analüüsiga alustama, muidu on jamasti :(

Sildid:

4 Comments:

Anonymous Anonüümne said...

oi dämit, midagi juhtus mu meeletu kommentaariga..:S

igaljuhul, see jutt oli nii tuttav. meil õnneks oli nii, et pidime sunniviisiliselt töö teoreetilise osa valmis saama teisel kursusel. kolmandal siis keskenduma uurimisele ja sellest lähtuvalt teooria täindamisele/muutmisele.

ja kõik paanitsesid meeletult. kirusid samamoodi teisi õppejõude, kes justkui ei saaks aru, et meil on tähtsamatki teha, kui nende mõttetuid ettekandeid ja uuringuid. :D aga ma ei paanitsenud, ei näinud oma lõputööga üldse mingit erilist vaeva, ei konsulteerinud suurt juhendajagagi ning sain A.. kusjuures, seda ei saa öelda nende paanikas kursakaaslaste kohta, kes helistasid oma juhendajale ööd-päevad läbi ning veetsid päevi raamatukogudes jne. kuidagi uskumatult lihtsalt ja pingevabalt läks mul see asi tegelikult..fiuh, et see seks korraks läbi on. kunagi ehk magistris jälle!

13 oktoober, 2006 01:50

 
Blogger Annika said...

Ma kujutan ette jah, et tuttav jutt :D. Meil koolis oli ka varem nii, et teisel kursusel pidi poole tööst ära tegema, aga nüüd on kõik viimasesse kursusesse kokku pressitud.
Tobe on see, et kooli lõpetades peab alati vastik pinge peal olema - põhikoolis ja keskkoolis eksamid ja ülikooli igas aines uurimus.
Vedas sul, et A said, ma võin sellest tähest ainult unistada ;)

13 oktoober, 2006 09:53

 
Anonymous Anonüümne said...

Kui see pole saladus, siis mida sa uurid? Mul on kahtlane tunne, et su juhendajaks on Kerge? Mul käskis ta esimese asjana sama raamatu osta. :)

16 oktoober, 2006 16:25

 
Blogger Annika said...

Heh, ei ole Kerge. Temaga ma vist ei saakski kunagi tööd valmis, sest ta tundub selline, kes teab kõike ja tahab, et ka teised teaksid :D
On olemas ka selline mõttetu aine nagu "Seminar" ja seal Viikberg soovitas seda raamatut.
Teemat päris veel välja ei ütleks, aga mind kisub rohkem kirjanduse poole - analüüsin luuletusi ;)

16 oktoober, 2006 17:17

 

Postita kommentaar

<< Home